Pięć zasad prowadzenia sklepu internetowego.

Udostępnij:

Prowadzenie sklepu internetowego to niełatwe zadanie, a prowadzenie go dobrze jest jeszcze bardziej wymagające. Przychodzimy jednak z pomocą, by przekazać Ci pięć prostych zasad prowadzenia sklepu w sieci.

1. Bądź aktywny w social mediach

Social media to świetny sposób na wypromowanie swojej firmy. Prowadząc profil społecznościowy swojej marki na Facebooku czy Instagramie bez problemu możesz reklamować swoje produkty czy usługi. Jest to też idealne miejsce by je zaprezentować, dodając jedynie kilka zdjęć z krótkimi opisami. Dodatkowo możesz użyć social mediów jako źródła informacji Twoich klientów o różnych promocjach, wyprzedażach, czy limitowanym produkcie. Sama aktywność na profilu, pozwoli Ci również przyciągnąć wielu potencjalnych klientów, zainteresowanych Twoim asortymentem.

2. Newsletter jako cenne źródło informacji

Użytkownicy zainteresowani tym co oferujesz w swoim sklepie, będą również zainteresowani różnymi promocjami, czy informacjami o nowościach. I owszem, zakładając konta, czy kupując produkty muszą podać swój adres pocztowy, ale nie zawsze wyrażają zgodę na przesyłanie informacji marketingowych. W przypadku Newslettera jednak to robią. Dodatkowo, na zapisanie się do niego możesz ich skusić np. 5% zniżką na dowolne lub wybrane produkty z Twojego sklepu.

Pamiętaj jednak, by samemu również z tego Newslettera korzystać – wysyłaj swoim klientom wszelkie informacje o nowych pozycjach na wirtualnych półkach, czy ekskluzywne oferty i promocje, tylko dla zapisanych osób. Klienci pozostaną w ten sposób dłużej w Twojej liście mailingowej, a z czasem przekonają się do bardziej regularnych zakupów.

3. Szybkość i optymalizacja

Tak jak w hipermarketach czy galeriach handlowych cenimy sobie krótkie i szybko przesuwające się kolejki do kasy, tak w sklepach internetowych liczymy na responsywność strony i łatwość jej obsługi. Twoi klienci oczekują, że zakupienie produktu pójdzie szybko i sprawnie. Jak to zrobić? Od strony sprzętowej warto wybrać hosting na dyskach SSD, dzięki temu serwer będzie działał znacznie szybciej niż w przypadku technologii HDD. Zaś jeżeli chodzi o samo przygotowanie sklepu, bardzo ważna jest tutaj optymalizacja strony. Nie chcesz przecież, by Twój klient czekał aż załadują mu się zdjęcia produktu czy koszyk? Nic tak nie frustruje jak wolna obsługa, również w przypadku sklepów internetowych.

4. Wyłącz wyskakujące okienka

No dobrze, jest coś co irytuje bardziej, zwłaszcza w przypadku stron internetowych – wyskakujące okienka. Niestety, ale okienka informacyjne, czy reklamy typu pop-up są zmorą, a mimo wszystko wiele osób z nich korzysta. Owszem, w niektórych przypadkach są konieczne, a nawet wymagane prawnie (np. informacje o ciasteczkach, czy RODO), jednak w wielu wypadkach są niepotrzebne, co więcej frustrujące.

Wyobraźmy sobie sytuację że jesteśmy w sklepie i co chwila podchodzi do nas jakiś losowy pracownik sugerujący zakup produktu, który kompletnie nas nie interesuje. Nie jest to dobra strategia marketingowa, a klient prędzej się zdenerwuje i opuści sklep niż coś zakupi. Podobnie jest w przypadku sklepów internetowych i wyskakujących okienek. Dodatkowo elementem koniecznym do działania strony internetowej i mają one również negatywny wpływ na jej optymalizację.

5. Wysoka jakość zdjęć

Klienci chcą obejrzeć produkt przed zakupem – w tradycyjnych sklepach nie jest to problem, wystarczy podejść do półki czy regału i można bezproblemowo sprawdzić czy produkt jest tym czego szukam. Sklepy internetowe mają tutaj jednak problem. Rozwiązanie jest proste – zdjęcia. Warto jednak zadbać o ich wysoką jakość, a nawet o profesjonalną obróbkę. W końcu to właśnie w taki sposób prezentujemy naszym klientom produkt. Duże i ładne zdjęcia przykują uwagę znacznie bardziej niż małe i rozpikselizowane obrazki.

Prawda jest taka, że by dobrze prowadzić sklep, musimy wcielić się w jego klienta i krytycznym okiem ocenić co nam w nim nie pasuje. Wiele osób prowadzące sklepy internetowe zdaje się zapominać o tym że klient, który czuje się komfortowo to klient, który z radością dokonuje zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gdzie chcesz, abyśmy wysłali Ci Twojego eBooka?

Podaj swój adres email poniżej…