Jak pozyskiwać mnóstwo klientów w internecie? – Monika Czyżewska. Wywiad.

Udostępnij:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on email
Share on reddit

Jak pozyskiwać klientów w internecie? – pytamy Monikę Czyżewską, właścicielkę firmy Prosty biznes, która zajmuje się konsultacjami biznesowymi. Monika jest trenerem umiejętności sprzedażowych, a swoje konsultacje nazywa korepetycjami. Tworzy zasady sprzedażowe dopasowane do Klienta. 

Monika Czyżewska - prostybiznes.com.pl

Monika Czyżewska – Właścicielka firmy ProsTy Biznes. Trener Biznesu. Szkoleniowiec. 

Redaktor portalu tech-nowinki.pl: Monika, w dobie pandemii na pewno jest to jedno z bardziej nurtujących pytań. Jak pozyskać klientów przez Internet?

Monika Czyżewska : Jest dokładnie tak jak mówisz. Zostaliśmy nijako zmuszeni do przejścia w świat online i tam też szukamy nowych klientów. W niektórych branżach praktycznie cały biznes przeszedł do świata online, inne nie mają tyle szczęścia.

Co masz na myśli?

Monika Czyżewska: W przypadku mojej działalności czyli firmy Prosty biznes prowadzę teraz konsultacje i online i offline, klientom to nie przeszkadza, gdyż jestem takim terapeutą sprzedaży (śmiech) więc terapię możemy robić przez komputer. W przypadku na przykład fizjoterapeutów przejście całkowicie w świat online jest kompletnie nie możliwe.

Jednak klientów w Internecie szukać mogą wszyscy. Jak to robić?

Monika Czyżewska: Dokładnie tak, to wolny rynek ze wspaniałymi możliwościami. Pierwsze co polecam każdemu klientowi to założenie własnej strony internetowej. My już mamy http://prostybiznes.com.pl/.

Dobra strona internetowa to wiarygodność Twojej firmy. Bez strony nie zastosujesz większości możliwości jakie daje Ci Internet. Storna www jest niczym światło w tunelu zbłąkanego internetowego wędrowca. Wyznacza mu azymut- wprost do Ciebie. Chcesz go tego pozbawić? Nawet jeśli nie sprzedajesz online, klienci sprawdzają kim jesteś.

Stąd też nie podchodziłabym do niej jak do jeża. To ma być Twoja wizytówka. Możesz tam napisać kim jesteś, jakie są korzyści z pracy z Tobą. Prezentujesz swoją ofertę, możesz przedstawić swoją wizję i misję.

Strona powinna być aktualizowana, czytelna i prosta.

Mamy już stronę internetową i co dalej?

Monika Czyżewska: Reklama Google Ads, Dzięki której, jesteś dokładnie wtedy, kiedy szuka Cię klient, więc jesteś w dobrym miejscu.

I uwaga, ciekawostka! W 2019 roku przeprowadzono badanie rynku, co prawda na Wyspach Brytyjskich, ale ilość rodaków na wyspach pozwala mi sądzić, że mieliśmy sporą reprezentację w tym badaniu.

50 % czasu online spędzamy w otwartym internecie, a nie na social mediach. Natomiast dużo chętniej i więcej wydajemy na reklamę na Facebooku. Może warto się nad tym zastanowić i budżet podzielić chociaż po połowie. Jeśli masz firmę, która zajmuje się ustawianiem marketingu dla Ciebie, proponuję abyś sprawdził jaki procent pieniędzy trafia na otwarty Internet.

Pozyskiwanie klientów w Internecie chyba nigdy nie było tak szerokim zjawiskiem, czy jest coś co szczególnie polecasz swoim klientom?

Monika Czyżewska: Ostatnio przeczytałam artykuł, w którym autor wskazuje na 200 (!) czynników, które mają wpływ na pozycję Twojej firmy w Google. Przyznam szczerze, że liczba jest niewiarygodna, ale jednak prawdziwa. Tak naprawdę wszystko ma znaczenie od wielkości zdjęć jakie masz u siebie na stronie, przez częstotliwość aktualizacji, na ilości klikających osób kończąc.

Każdy chce być na pierwszej stronie Googla, bo nikt dalej nie zagląda. Sama dokonuję zakupu na podstawie przejścia przez 3-4 strony, które są na szczycie listy. Oczywiście nie zawsze i nie z każdym produktem. Jednak, jeśli sprzedajesz coś czego jest dużo na rynku myślę, że warto zainwestować w pozycjonowanie.

Dalej oczywiście mamy newslettery, facebook, Instagram i pracę z influencami. Więcej o tych wszystkich metodach napisałam na swoim blogu na który serdecznie zapraszam czytelników.

A o czym najczęściej zapominają Twoi klienci jako formie pozyskiwania Klientów?

Monika Czyżewska: Sklepy online. Wiadomo, że w ten prosty sposób umożliwiamy naszym klientom wygodne kupowanie. Obecny klient, w tym ja, często robi zakupy przez internet. Z braku czasu, z wygody, łatwości i szybkości. To nie musi być główne źródło Twojego zarobku, możesz potraktować taki sklep jak dodatek. Ok, konkurencja jest ogromna, ale też możliwości dużo większe. 

Jak wspominam o sklepach online, wielu moich klientów mówi, że to nie dla nich. „Jestem fryzjerką, nie sprzedam strzyżenia online”. Zgoda. Strzyżenia nie, ale już dobre produkty do pielęgnacji włosów, serum na rozdwojone końcówki, czy dobrą maskę jak najbardziej tak! Jest to świetny sposób na nawiązanie stałej współpracy z jednym producentem. Wynegocjowanie zniżki hurtownika i sprzedaży z marżą.

Sklepy internetowe są obecnie bardzo zautomatyzowane. Ustawiasz podziękowanie za zakupy, informację o tym, że paczka już została wysłana, faktura za zamówienie itd. Twoja rola to wysłać produkt, co przecież też możesz zlecić.

Dochody w firmie powinny być jak najbardziej zdywersyfikowane, czyli rozproszone. Po prostu, małymi łyżeczkami z różnych źródeł. W przypadku kolejnego lockdownu (kiedy większość zakładów usługowych może zostać zamknięta z dnia na dzień) taki sklep może być świetną opcją na utrzymanie ciągłości finansowej firmy.

Jedno jest absolutnie koniecznie. Czy to w sklepie online czy na portalach typu marketplace. Musi być czysto, schludnie i przejrzyście. Żadnych zbędnych reklam czy odpowiadania na ankiety przed zakupem. Nie wymuszaj na ludziach zakładania konta, bo będą porzucać koszyki i uciekać, gdzie pieprz rośnie.

Możesz zachęcić dając jednorazowy 10% rabat od pierwszych zakupów dla stałych klientów. Możesz zachęcić do zbierania punktów lojalnościowych, ale nie rozpraszaj klienta. Ma wejść na produkt, poczytać o właściwościach, jednym kliknięciem dodać do koszyka i kupić.

Pamiętaj o intuicyjności sklepu. Im bardziej będzie on wydumany tym większe zagrożenie, że większości ludzi nie będzie się chciało dochodzić do tego co autor ma na myśli.

Zadbaj też o ładne zdjęcia. Może to banał i każdy wie, ale sporo czasu spędzam w internecie i dość często czuję się w obowiązku wspomnieć i o tym.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

Monika Czyżewska

prawdziwa pasjonatka sprzedaży i ludzi. Z połączenia tych dwóch wypadkowych powstała firma Prosty Biznes. Monika w swojej pracy podkreśla indywidulane podejście do każdego biznesu gdyż tak jak nie ma dwóch takich samych ludzi tak samo nie ma dwóch takich samych biznesów. Od lat zajmuje się szkoleniami, a ostatnio zaczęła prowadzić konsultacje indywidulane dla małych i średnich przedsiębiorców.

Monikę znajdziesz też na FB: LINK

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Gdzie chcesz, abyśmy wysłali Ci Twojego eBooka?

Podaj swój adres email poniżej…