Łatwo jest powiedzieć „reklamuj się w Internecie”, problem z nim jest taki że jest olbrzymi, a sposobów na reklamę w sieci jest po prostu ogrom. Dlatego przedstawimy wam te najważniejsze i najbardziej skuteczne.
Strona internetowa – musisz mieć co promować
By reklamować się w Internecie potrzebujesz miejsca, do którego będziesz mógł skierować potencjalnych klientów. Odpowiednie przygotowana strona internetowa sama w sobie posłuży jako reklama. Nie tylko dostarczy informacji o Tobie, Twojej firmie, czy usługach, ale również będzie Cię godnie reprezentowała w sieci zachęcając tym samym do korzystania z Twoich usług. Nie bez powodu w ostatnich latach pojawiło się powiedzenie – nie ma Cię w necie, nie ma Cię w świecie. Więc zaistniej w tym wirtualnym świecie.
Pozycjonowanie i SEO – polub się z Google
Strona internetowa to dopiero początek, użytkownicy muszą Cię jakoś odnaleźć w sieci. Z pomocą przychodzi tutaj SEO (Search Engine Optimization). Optymalizacja strony pod względem wyszukiwarek internetowych pomoże Ci dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. Zaś dzięki pozycjonowaniu, Twoja strona wyświetli się w wynikach jeszcze wyżej. Tutaj jedynie trzeba dopasować hasła z jakimi chcesz się kojarzyć.
To wszystko lepiej jednak zlecić profesjonaliście. Bowiem nie tylko bardzo łatwo jest coś zepsuć, ale jest to również ciężkie do naprawienia. W przypadku, gdy Google usunie naszą stronę z wyników wyszukiwania, to dalsze działania są praktycznie niemożliwe. Także lepiej nie ryzykować. Dodatkowo w obu przypadkach efekty nie będą widoczne od razu. Koszt optymalizacji wynosi od 700 zł do kilku tysięcy, zależnie od samej strony. Pozycjonowanie, by odniosło najlepsze efekty musi być realizowane regularnie, a oznacza to, że koszt również będzie regularny, ceny usługi zaczynają się od 400 zł miesięcznie.
Google Ads – reklama widoczna od razu
Google nie pozostało obojętne na chęć dopasowania się do ich algorytmów, firma zaproponowała własne rozwiązanie. Kampania reklamowa Google Ads pozwala na bardzo dużo. Nie tylko mamy wpływ na samą reklamę, ale również na godziny jak i obszar geograficzny w której się wyświetla. Efekty zaś widoczne są w ciągu godziny od rozpoczęcia kampanii. Miesięczny koszt możemy ustalić sami, jednak im większy budżet tym lepiej. Firma pobiera opłatę od kliknięcia w reklamę, a nie za jej wyświetlenie.
Social Media – bądź wśród ludzi
Prowadząc profil swojej firmy na Facebooku czy Instagramie zauważysz, że wielu obserwujących wykazuje zainteresowanie, zwłaszcza, gdy ogłaszasz nowy produkt dodając nowe zdjęcia. Platformy społecznościowe mogą doskonale posłużyć jako reklama, oraz pomogą Ci zbliżyć się do potencjalnych klientów jak nigdy wcześniej. A wszystko to za darmo, bo firmy te nie pobierają opłat za prowadzenie kont.
Reklamy w platformach społecznościowych
Ale to nie znaczy że nie można reklamy na nich kupić. Mamy tutaj do wyboru kilka różnych opcji promowania się. Użytkownikom mogą wyświetlać się proponowany posty z Twojego profilu, lub po prostu okienka z reklamą kierujące ich do Ciebie. Tak jak w przypadku Google Ads tu również możemy ustalić budżet jaki poświęcimy na marketing.
Inną opcją jest zatrudnienie tak zwanego influencera. Nie różni się to niczym od zatrudniania aktorów do reklam telewizyjnych. Za odpowiednią opłatą, ustalaną indywidualnie, popularna w danej platformie społecznościowej osoba zgodzi się promować zdjęciami czy wpisami nasze produkty bądź usługi. Jest to jednak dość ryzykowne. O ile zachowanie takiego influencera w danym momencie jest nienaganne i nie mamy problemów, by jego nazwisko kojarzyło się z naszą marką, tak jednak nie wiemy czy za miesiąc, dwa lub rok nie dojdzie do jakiejś afery, w którą ta osoba będzie zamieszana. A to może negatywnie się odbić na wizerunku naszej firmy.
Artykuły sponsorowane – niech inni napiszą coś o Tobie
Pomiędzy nachalną reklamą, która może zdenerwować odbiorcę, a budzącym wątpliwości gwiazdorem jest idealna opcja pośrednia. Artykuł sponsorowany, bo o nim bowiem mowa, jest bardzo przyjemną i ciekawą formą reklamy. Na czym to polega? Sami piszemy, lub zlecamy napisanie takiego tekstu promocyjnego dla kogoś i zgłaszamy się z nim do wydawcy. Ten pobiera opłatę od kilkudziesięciu do tysiąca złotych i publikuje go w różnych miejscach. Dzięki dłuższej formie tekstowej, osoby czytające zapamiętują znacznie więcej informacji, oraz wykazują znacznie większe zainteresowanie tematem artykułu. W nim też znajdują krótką i nienachalną reklamę firmy, której usługi czy produkty są właśnie omawiane. Skuteczność tej formy reklamy jest bardzo wysoka i została już doceniona na rynku przez firmy, które promują się w ten sposób.
Jak widzicie, metod reklamowania się w Internecie jest wiele i nie musimy ograniczać się do jednej, nawet jeśli mamy bardzo mały budżet. Ciężko też powiedzieć, które z nich są lepsze od innych, bowiem wszystkie z nich pozwalają dotrzeć do potencjalnego klienta w inny sposób. Dlatego najlepiej jest korzystać z każdej dostępnej metody reklamy w sieci.