Dlaczego warto prowadzić firmowego Facebooka?

Udostępnij:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on email
Share on reddit

Żyjemy w czasach, gdy media społecznościowe rządzą światem. Warto więc wykorzystać je dla własnych korzyści i potrzeb. Niekwestionowanym liderem rynku jest Facebook. Ma on prawie 2 miliardy użytkowników na świecie, a w samej Polsce korzysta z niego ponad 18 milionów osób, czyli blisko połowa obywateli kraju nad Wisłą.

Prostota obsługi platformy nie jest tu bez znaczenia, zarejestrować się można w kilku kliknięciach, dodać zdjęcie zaledwie w dwóch. Do tego doliczmy możliwość komunikacji ze znajomymi, przyjaciółmi i rodziną. Facebook zaistniał w świadomości społeczeństwa i nigdzie się stamtąd nie wybiera. Co więcej, od kilku lat poszerza swoją funkcjonalność, sprawiając że platforma ta jest idealnym narzędziem nie tylko dla osób prywatnych, ale i dla firm.

Możliwość utworzenia własnej strony na Facebooku dała wielu przedsiębiorcom szansę na zaistnienie w sieci na skalę większą niż kiedykolwiek wcześniej. Prowadzenie fanpage’a własnej firmy jest bowiem proste, przyjemne i w przeciwieństwie do posiadania swojej strony internetowej w zupełności darmowe!

Łatwy w obsłudze

Niewątpliwą zaletą Facebooka stanowi fakt, że jest on niezwykle łatwy w obsłudze dla użytkowników. I to nie tylko tych prowadzących na nim swoje strony, a w zasadzie wszystkich. Zostawienie komentarza czy łapki w górę to zaledwie jedno kliknięcie. Odnalezienie obserwowanej przez nas osoby, marki czy firmy to kolejne dwa. Użytkownicy bez problemu odnajdują wszelkie informacje, których potrzebują, ale również nowe rzeczy, które mogą ich zainteresować.

Jak wspomnieliśmy, platforma ta jest łatwa w obsłudze również dla osób tworzących swoje strony na niej. Tu zdjęcie, tu jakiś wpis, a tu informacje o Twojej firmie. Łatwość dodawania, usuwania i zmieniania treści na stronie jest wręcz niepojęta. Ot kilka kliknięć komputerowej myszy i czynimy cuda, bez żadnego informatycznego odpowiednika fizyki kwantowej. Tutaj wszystko jest na wyciągnięcie kursora.

Jeżeli jednak masz wątpliwości jak poprawnie skonfigurować profil, gdzie i jakie zdjęcia dodać, to nie bój się skorzystać z ofert wielu firm, które za odpowiednią opłatą zrobią to za Ciebie. Przygotowany profesjonalnie profil oddadzą do Twoich rąk, byś mógł zachwycić nim nie tylko potencjalnych klientów, ale również konkurencję.

Mniej profesjonalnie, ale bliżej klienta

Nie zapominajmy że FB to również komunikator. I może się wydawać że kontakt z potencjalnym klientem na Facebooku jest nieprofesjonalny, tak trzeba przyznać że jest to o wiele bardziej komfortowe dla obu stron. Chyba każdy korzystający z tej platformy wie jak wysłać wiadomość, za to wielu użytkowników wchodzących na strony internetowe ma problem z zlokalizowaniem danych kontaktowych, czy też prawidłowym wypełnieniem formularza zgłoszeniowego. Wiele osób woli napisać w prostym komunikatorze krótką wiadomość, niż głowić się nad poważnie brzmiącym e-mailem. Pozwala to też zbliżyć się do klienta, taki mniej oficjalny ton budzi sympatię i zaufanie, którymi zazwyczaj darzymy naszych znajomych, a nie firmy.

Facebook pozwala również na uruchomienie automatycznych odpowiedzi, możesz w ten sposób przekazać użytkownikom ważne informacje np. inne metody kontaktu, czy godziny pracy. Zwiększy to poczucie profesjonalizmu Twojej firmy, jednocześnie da klientom podstawową wiedzę, dzięki której będą spokojniejsi czekając na odpowiedź.

Platforma oferuje również inną metodę komunikacji, pozwala bowiem publikować zdjęcia jak i różnego rodzaju wpisy, w których możesz przekazać swoim klientom przydane informacje o nowych projektach, bądź chwilowym wstrzymaniu działalności. Co więcej możesz się w ten sposób do nich zbliżyć składając im życzenia na Wielkanoc, czy Nowy Rok. Osoby obserwujące Twój fanpage na pewno docenią te miłe gesty, a wizerunek Twojej firmy znacząco ociepli się w ich oczach.

Facebookowa poczta pantoflowa

Aktywność na profilu wpływa bezpośrednio na aktywność użytkowników, którzy go obserwują. A wiesz na co wpływa ich aktywność? Na ich znajomych! Facebook ma tendencję to pokazywania aktywności osób z listy znajomych na stronie głównej. Więc, gdy ktoś polajkuje lub skomentuje zdjęcie z Twojego fanpage’a to jego znajomi to zobaczą i jeżeli trafisz w ich gusta również zostawią po sobie cyfrowy ślad u Ciebie. W ten sposób ciągle będziesz zyskiwał nowych potencjalnych klientów, którzy są już zainteresowani Twoją branżą. Dodatkowo sam ogrom aktywnych użytkowników sprawia, że ktoś na pewno natrafi na Twój fanpage.

To za mało? Platforma oferuje też możliwość wykupienia reklam. Do grupy sprecyzowanych przez Ciebie odbiorców np. ludzi o zainteresowaniach z Twojej branży, lub osób w konkretnej grupie wiekowej, trafi proponowany post z Twojej strony. Będą to osoby przypadkowe, nieśledzące Twojego profilu, ale potencjalnie zainteresowane tym co na nim oferujesz.

Dowiedz się więcej o użytkownikach

Ale skąd masz wiedzieć do jakich ludzi chcesz dotrzeć najbardziej? Tutaj również Facebook daje odpowiedź – pozwala on bowiem na wgląd do całej masy statystyk. Od dziennych wizyt, czy polubień, przez zasięgi poszczególnych postów, a nawet informacje o samych odwiedzających. Dzięki całej tej wiedzy znacznie lepiej zrozumiesz swoich klientów i efektywniej do nich dotrzesz.

Mając taką wiedzą możesz promować swoje produkty czy usługi wśród odpowiedniej grupy odbiorców, niewielkim wysiłkiem znacząco zwiększyć zainteresowanie nimi. I nie musisz odsyłać użytkowników do zewnętrznych serwisów, czy strony swojego sklepu, Facebook pozwala bowiem na sprzedaż bezpośrednio na swojej platformie. I choć u części użytkowników budzi to mieszane uczucia, bo fanpage nie wzbudza takiego zaufania jak profesjonalnie przygotowany sklep internetowy, tak dla wielu jest to opcja równie dobra i bez żadnych obaw dokonują zakupów.

Social Media to idealny sposób, by dotrzeć do wielu osób jednocześnie. Mimo, że wydają się one narzędziem mniej profesjonalnym niż strona internetowa i nie zastąpią jej, tak świetnie wspomagają rozwój strony jak i samej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Gdzie chcesz, abyśmy wysłali Ci Twojego eBooka?

Podaj swój adres email poniżej…