Co zrobić, aby zdobyć obserwujących na Instagramie?

Udostępnij:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on email
Share on reddit

Social media może bardzo łatwo posłużyć jako dobra i darmowa reklama. Facebook, YouTube, Twitter czy Instagram to bardzo przydatne narzędzia pozwalające bezproblemowo dotrzeć do wielu osób w sieci. Dzisiaj opowiemy Wam więcej o tym ostatnim z wymienionych serwisów.

Instagram pierwotnie powstał jako platforma do publikowania swoich zdjęć, obecnie jednak oferuje znacznie więcej. Chociaż jego główny trzon pozostał bez zmian, tak sam serwis stał się społecznościowym gigantem. Służy w dużej mierze do promowania osób, firm, czy produktów w sieci, a jego prosta obsługa sprawia, że dosłownie każdy może prowadzić swoje konto społecznościowe bez problemów. Jednak, by prowadzić je dobrze i sprawić, by zakwitło w Internecie, stając się przy tym rozpoznawalną marką, trzeba się trochę natrudzić.

Konfiguracja konta

Przy tworzeniu jak i późniejszej konfiguracji konta należy pamiętać o kilku rzeczach – Instagram jak i inne social media bardzo lubią informacje, bo to właśnie dzięki nim, są wstanie dopasować nasze profile do zainteresowań potencjalnych odbiorców. Krótki opis w rubryczce „o mnie” daje algorytmom możliwość działania, zaś dodatkowe hashtagi czy proste informacje o tematyce profilu znacząco ułatwią im prace.

Kolejnym i chyba najważniejszym krokiem przy konfiguracji profilu jest ustawienie go jako „publiczny”. Tutaj algorytmy Instagrama uszanują naszą decyzję i jeżeli profil jest prywatny, nie pokaże się innym użytkownikom platformy, a przecież nie o to nam chodzi, prawda? Publiczny profil da nam pewność, że ktoś będzie mógł go zobaczyć, a jeżeli zainteresuje się treścią to również śledzić.

Styl rządzi profilem

Gdy nasze konto jest gotowe na publikacje pierwszych fotek, trzeba się zastanowić co te zdjęcia mają reprezentować, jak mają wyglądać oraz jakie informacje przy nich chcemy umieścić. Wszystko to ma wpływ na to jak nasz profil jest postrzegany przez odwiedzających oraz samego Instagrama. W dużej mierze liczy się oryginalność, bo to ona przyciągnie uwagę i zachęci do obserwowania profilu. Jednak w obecnych czasach o nią ciężko, a sprawdzonymi metodami nie wyróżnimy się wśród konkurencji.

Rozwiązanie leży gdzieś po środku. Instagram zebrał już ponad miliard użytkowników i warto sprawdzić jak robią to inni, a potem dodać do tych metod własny akcent. Niezależnie czy będzie on częścią zdjęcia czy opisu do niego, z czasem zacznie się kojarzyć z Twoją marką i stylem.

Zdjęcia, filtry i opisy

A skoro już o zdjęciach mowa – tak jak Twój profil, nie mogą być one puste. Zawsze dodawaj jakieś opisy oraz kilka hashtagów najlepiej pasujących do kategorii zdjęcia i patrz jak algorytmy stają po Twojej stronie. Tak jak w przypadku kont, rekomendacja fotografii korzysta właśnie z tych dodatkowych informacji i sugeruje je w oparciu o zainteresowania potencjalnych odbiorców.

Nie jest to jednak jedyna rzecz, która ma wpływ na algorytmy platformy – Instagram lubi bowiem zdjęcia ładne i o wysokiej jakości. Dlatego nie bój się trochę ich upiększyć filtrami, szczególnie że tych platforma ma do zaoferowania całkiem sporo. Co więcej, przyjemne dla oka fotki zachęcą nie tylko algorytmy, ale również odwiedzających do zostawienia serduszka czy obserwowania profilu.

Wspomniane wcześniej hashtagi nie tylko wpłyną pozytywnie na algorytmy, ale w naturalny sposób zwiększą szanse użytkowników śledzących konkretne tematy na znalezienie Cię i zaobserwowanie Twojego konta. Działają one bowiem jak filtry, klikając czy wyszukując daną frazę z kratką przed nią, Instagram pokazuje jedynie zdjęcia posiadające daną etykietkę.

Dodatkową przydatną informacją jest lokalizacja w której zdjęcie było zrobione. Popularne miejsca przyciągają większą publikę, ale też i konkurencję. Wiele osób chce wiedzieć nie tylko co się dzieje z ze znanymi osobami, ale również co się dzieje w ich ulubionych miejscach. A to Twoja okazja by zabłysnąć.

Kluczem jest czas

Tak jak w przypadku miejsca, czas również ma znaczenie. By wykorzystać to jako swoją przewagę musisz dowiedzieć się w jakich godzinach Twoja grupa docelowa najchętniej sprawdza, co się dzieje w sieci. Bo właśnie pierwsze godziny po wrzuceniu zdjęcia są kluczowe w generowaniu ruchu. Jednak publikując w odpowiednim czasie natrafisz na cyfrowe godziny szczytu – inne osoby chcące dotrzeć do tej samej grupy odbiorców również będą publikowały swoje zdjęcia, a Ty możesz zaginąć w natłoku powiadomień.

Jak się przed tym obronić? W najprostszy możliwy sposób – dopasować czas tak by Twoje zdjęcie pojawiło się kilkanaście lub kilkadziesiąt minut przed największym ruchem. I mogłoby się wydawać że ogranicza to liczbę potencjalnych odbiorców, ale również ogranicza ilość aktywnych w danym momencie konkurentów, dzięki czemu znacznie łatwiej będzie Ci dotrzeć do użytkowników platformy.

Podobna zasada rządzi również hashtagami czy lokalizacją, które wybierasz dla swojego zdjęcia. Trendy się zmieniają i mądre śledzenie, oraz wykorzystanie ich pomoże Ci w poszerzeniu Twoich zasięgów w sieci.

To nie jest koniec

Gdy Twój profil zacznie rosnąć zauważysz pewną rzecz – odwiedzający znacznie chętniej będą obserwowali Cię i pozostawiali serduszka przy Twoich zdjęciach. I to jest dobry moment, by działać dalej, niestety ale nawet teraz nie ma czasu na przerwę. Użytkownicy mediów społecznościowych to bardzo łakome bestie, a Ty musisz je nasycić kolejnymi zdjęciami i nowinkami. Warto ustalić sobie jakąś regularność w publikacji fotografii, raz w tygodniu, dwa razy, a może codziennie? Przyzwyczajeni użytkownicy znacznie chętniej pozostawią swój cyfrowy ślad na Twoim profilu, czy to w formie serduszka czy też komentarza, tym samym pozytywnie wpływając na algorytmy Instagrama.

Aktywnym trzeba być również poza swoim kontem. Warto komentować, polubić i obserwować inne profile. Na początku z nadzieję że się odwzajemnią, ale z czasem po to by zachęcić cudzych odbiorców do odwiedzenia naszego konta. Kilka miłych słów o zdjęciu kogoś popularnego może przyciągnąć uwagę innych użytkowników, którzy z ciekawości wejdą na Twój profil i być może sami zostawią kilka miłych słów o Twoim zdjęciu. W ten sposób pomożesz sam sobie bez liczenia na łaskę algorytmów.

Więcej niż dodanie zdjęcia

Jak widzicie prowadzenie konta na Instagramie i dbanie o jego rozwój to trochę więcej pracy niż dodanie zdjęcia ze śmiesznym kotkiem raz na jakiś czas. Nie należy jednak się zniechęcać. Czas i zaangażowanie, które włożymy w wypromowanie naszej marki przyniosą nam wiele korzyści. Pozwoli nam to zaoszczędzić kosztów marketingu standardowymi metodami, jak i również zbliży nas do naszych odbiorców. Social media to dobrodziejstwo, z którego powinniśmy korzystać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Gdzie chcesz, abyśmy wysłali Ci Twojego eBooka?

Podaj swój adres email poniżej…